My Greatest Enemy is My Inner Me

This blog will tell the story of an up-and-coming young black man in his 20's

Tuesday, August 08, 2006

Reunion Recap

I arrived at the hotel where our reunion was being held and of course I was running late. But I didn't feel bad because a lot of people were. It was great seeing a lot of old faces, especially some of my cousins that I grew up with in Rockford. Here are some pics from the banquet.
















Lil Brother and Me














The Original Mack thinking he's cool















The Macks. LOL. Peep the pinstripes. Matched the shirt. LOL















This is my great aunt, the one who caught me with my first girlfriend in this story.

I was especially happy to see one of my cousins in particular, who was locked up for a minute. He says that he didn't have anything to do with it, and the case was eventually dropped. And now he's back living in Rockford. I'm not sure if its the "herbal refreshments" , or worse, but he and his twin looked emaciated. We're all the same height, about 6'2, and back when we were growing up we weighed 175-180 pounds. Now I packed on the pounds (more on that later), but they're only in the 170 range. They're about 2 1/2 half years younger than me, their sister is 4 years younger than me and little brother is 8 years, yet they all have kids now, the youngest with 2 already at age 19. It seems as though our lives moved in different directions after I moved back to Chicago at the end of 99. My father looks at me all the time and says that I'm blessed :)

After the banquet, we all went to some club that had a steppers night. For those that don't know, Steppin' is an style of dancing that originated in Chicago and is intended for the grown and sexy. R. Kelly featured this dancing in his "Happy People" video and if I'm not mistaken the movie Love Jones also had a scene that involved Steppin. My cousin's boyfriend Shine (because of his gold fronts) is a baller type that somehow convinced the security to let us all in even though we all weren't appropriately dressed (even my lil 19 year old cousin got in). So we're in the club now and there's a section of seats that are open with the exception of one which was being held by a nice looking light skin girl. She sees our group coming and relinquishes her chair. That's where I come in. I told her she didn't have to that; It was plenty of room for us and her. But she conceded. Now I've had a chance to check out the body. She's about 5'6', average to above average in the front and nice in the back. So I kept the conversation going. She loved to step, she hadn't been out in a while, yada yada yada. Well you all know I never go out, and I have 2 left feet. She was more than happy to try to show me how, and I did, for all of 1 minute. I felt silly, but she said I was doing fine. I told her that "I was going to need more training some time in the future".

"Oh really", she replies.

Then some dude on the dance floor calls her out while we were talking. She then goes to dance with him. I go back over to my group.
My cuz that was locked up says "Man, what's up with that? She kinda nice."
"Yeah, she's cool" I say, trying to sound like it was no big deal. LOL.
Cuz then says "Dude just kinda took her from you though."
I say "Naw its cool. She'll be back over to talk to me, watch". Really I wasn't sure, but I sure made my cuz believe me.

Shine must've told security that he was going to spend some dough if he let us in. Because we got there and he orders a couple of bottles of Moet and he asks us all (about 8 of us) to get anything we wanted. I'm not a drinker, but I wanted to see what this Mo' is all about and why it is talked about so much. I took a sip and was "OK!!!" (In my Lil Jon voice)..We even had our own waiter.

So Ms Stepper made her way back over (as If I had any doubt, LOL yeah right) and we get to talking again. This time I make sure to ask for her number. She takes my phone, and then looks through the recent calls list. "Hmm, you sure do have a lot of women's numbers in here". But she gave me her number anyway. Mack-o-meter is finally off the "0"!


Now I'm ready to get at some more chicks while I'm here, but this is a lounge, which means most of these ladies are mid 30's to early 40's (you know vets), which is ok, but I'm looking for some one closer in my age group, and Ms Stepper is 28. It was a great night. I was buzzed off of just two glasses of Moet. I'm not a drinker at all. We didn't make it back to the hotel until 6:30 that morning. I had been up for 24 hours. I always thought something would happen to you if you stayed up for more than a day, lol. But my cuz who was locked up said he had to stay up for days at a time in jail to make sure his cellmate aint try "nothing".....



Saturday is the picnic, and I get the softball game together. It was great to play with my father, and little brother, and my uncle, but I was disappointed in some of my "kin folk"....my teenage to early 20s cousins. They were talking shit and cursing, and it took some of the fun way from the game. I don't care how old I am, you're taught to respect your elders. When we got back to the hotel I talked to my father about it, and he said "Well Rob that's what happens when you don't have a positive male role model in your life". I thought about it, and the best behaved kids and young adults there were those who had their father in their life. Wow. A lesson learned, indeed.


Sunday is when we had our meeting to go over where our next reunion will be. The family agreed on Baltimore. My father is going to be on vacation that entire week so that he can go to NYC. And I've been wanting to go there for the longest, so if it doesn't happen before 2008, it will by then. I wonder if all of the NYC bloggers will still be around in 2 years.


My father, who was the president of the reunion this year, will also be at helm for the Baltimore function. He worked his butt off, and although things are never going to go as smooth as you liked, the man did his thing. I called him on Sunday night to thank him for everything, and he really surprises at the end.

He says "We never say I love you each other, Why is that?"

I start laughing "I'm cool with it, I always you were the one who wasn't into that"


Dad: Well lets start now. I love you


Me: I love you too.

So I had to bring this pic back for today.





Thanks for Reading,

Robert Mack

28 Comments:

Blogger Tenacious said...

**sigh** I miss good old Chi-Town stepping, I don't know what this mess is here but it sure ain't steppin'

I'm glad the reunion was nice aside from the disrespectful kinfolks. I don't curse around my elders..ever! I keep my tongue in check.

No Piggy? Well softball is always fun, I guess, I'm the offical score keeper *lol*

Hmmm...will we hear more about Stepper's Lady?

Tue Aug 08, 11:12:00 AM  
Blogger 1InTheSame said...

Glad your weekend went well....I went through that same thing with my dad recently..he was a semi-positive role model in my life...he worked and paid the bills, but he also did his thing in the streets..non the less I love him he raised me when he didnt really have to (my real dad jetted out before I was born). It is rare for us as Black Men to have good relationships with our fathers..it is up to us to cultivate those relationships and make sure they continue to grow and stay strong, hopefully one day we will also have sons that can look at us and say "I love that African"... 1

Tue Aug 08, 12:06:00 PM  
Anonymous MzNewAgenda said...

*sigh* that was really nice Rob. Especially the part with your dad.

Tue Aug 08, 12:23:00 PM  
Blogger NegroPino™ said...

WIsh i had a family to go to a reunion with!!!!!Yeah Moet will do that to ya......

Tue Aug 08, 01:05:00 PM  
Blogger Royce's Daughter said...

*sigh of pride* you did Momma proud with shortie :-)

Awwwwwwwwww i am so glad you had a nice reunion. Sounds like Pops represented. Nothing better then family (even the eff'd up ones)!Wish you could have made the NYC cookout...we actually talked about you (and how we wished you were there), but there is always next year so as soon as the date is set put in for the time off from all them dayum jobs you jamaican!!

BTW...Moet gives me the craps! LOL!!! I gotta stay away from that stuff.

Tue Aug 08, 02:05:00 PM  
Blogger The Phoenix aka ThatGirlTam said...

Out of your entire post, the part I loved the most was, "We never say I love you each other, Why is that?"

Dad: Well lets start now. I love you

Me: I love you too.

Say it often, because when they're gone - they can't hear you.

Tue Aug 08, 03:23:00 PM  
Blogger Tenacious said...

@ Robert,

I only call Jordans "Jumpers" *lol* I don't think anyone uses that anymore though...Just my friends and I

I heart chocolate. You shouldn't tell me things like that, a girl's got an active imagination ;-)

And see I put a note at the top this time to let you know it was going to be really long, so pull up a seat. I'm trying to cut down *lol*

Tue Aug 08, 04:22:00 PM  
Blogger Robert L. Mack said...

Tenacious
Yeah that kinda made me mad...probably more because it was my father and my uncle...Naw we didnt play piggy, it probably would have been more fun with Piggy, but the game was nice. My team got our assed whupped I think 15-4 or something.

Tenacious part 2

Ok, I think that is truly a Chicago thing...anybody reading this, does anyone refer to Jordans as jumpers, or is that just a chicago thing? Dynasty? Nsane? 1 in the same?.....you heart chocolate huh...blogger got right and I was able to post, you check me out?

Negropino
Marry me and you'll have one to go to.

RD
I was happy to be with immediate peeps more than other family. We don't hang out enough.....Yeah that cookout sounded DOPE, I'm mad at the boy SLish for not telling the whole story (LOL)...Aww yall was asking me me? I feel special..I'm definately going to be in NYC in 2 years at our next reunion, but hopefully I'll make it there sooner. I hope to be back down to one job by years end.

The Phoenix aka That Girl Name
WCBH in the house! Yeah that suprised me. Me and my pops relationship has done a complete 180. His life has humbled him, and as I got older I realized that I'm so much like him that I want to seek out more wisdom and what to look out for.

Tue Aug 08, 04:38:00 PM  
Blogger Robert L. Mack said...

Forgot 2 people, sorry

MzNewAgenda
Thanks. Read what I said To "ThatGirlTam" for my thoughts on that.

1 in the same
I hear ya bruh. Me and him didnt have the best relationship growing up, but I love the job that he's doing with my little brothers. Its going to be waaaayyy different for them.

Tue Aug 08, 04:42:00 PM  
Blogger Blah Blah Blah said...

Nice pics.
So that's Rob Mack....I see you!

I loves my daddy!

Tue Aug 08, 05:18:00 PM  
Blogger Nika Laqui said...

Aww that was so sweet...

*lol* at yo cuzzo talkin bout he had to stay up in jail...

We still call them jumpers, or J's...

I hope Kaeven doesn't grow to be disrespectful, but all the guys that see him say he gone be aiight..."he's not a bad kid..."

I hope so...

Tue Aug 08, 05:19:00 PM  
Blogger T. Cas said...

A cool weekend and some insight to go along with it. Glad you got your Mack o meter running. LOL

Tue Aug 08, 08:32:00 PM  
Anonymous Newy said...

I love the pics!!!! Very nice! I remember the story about your great aunt LOL

Tue Aug 08, 08:33:00 PM  
Blogger Serial_Dater said...

30-40 year olds - Vets.

I like that. ;o)

Vets they are.

Tue Aug 08, 08:52:00 PM  
Blogger NegroPino™ said...

Hmmmm..are u proposing to me? I never been proposed to before.........I would marry your sexy chocolate-y ass....and then move to Chicago and not work.......sounds like a plan.

Wed Aug 09, 08:15:00 AM  
Blogger Robert L. Mack said...

Blah
Thanks. Now lets see some of you

Nsane
Man I didnt even want to ask him if anything happened while he was locked up...I just left it at what it was...ok yeah I think thats a chicago thing with the jumpers or J's..yeah Kaeven looks like he's going to be ok, he's just busy...but what little boy isn't?

T-Cas
Yeah I'm glad too..seeing that the damn summer is almost over...I've talked to a few times since, so the number was real. LOL

Newy
Thanks.....yeah I had to show me with her since I talked about her before.

Serial Dater
You back to bloggin regularly? Yeah I had a vet or 2 before...theyre cool every now and then..hell in a few years i'm going to be a vet, lol..


Negropino
Ok, hold on though....what's the deal with not working?? If you're not working that means you going to be a housewife and have about 3 of my babies, then they'll be NegroNegroPinos!!!!

Wed Aug 09, 10:32:00 AM  
Blogger *snake*bite* said...

That is such a nice ending to a nice blog. After reading missy's blog i say i love you to my family and loved ones everyday. Sometimes it can really take the edge of a bad day.
It sounds like you all had a great time. I always miss my family reunions as i live in UK and my fam are in the US.
So what bout the girl?!?
xxS*Bxx

Wed Aug 09, 10:44:00 AM  
Blogger NegroPino™ said...

That sounds about right........I will be your concubine.......and have pretty little haired babies......

Wed Aug 09, 10:59:00 AM  
Blogger Nika Laqui said...

Or they just call them Mikes...

Wed Aug 09, 11:41:00 AM  
Blogger Blah Blah Blah said...

See me? Naw, I'm the average chick.
"Ain't nothin' here to see folks"

Wed Aug 09, 12:58:00 PM  
Blogger Knockout Zed said...

Man, I hate it when a woman grabs my phone and critiques them last calls. It's always trouble.

Good shit, Mack.

KZ

Wed Aug 09, 01:33:00 PM  
Blogger Robert L. Mack said...

*Snake*Bite*
I've talked to her a few times...she called me yesterday but I was busy at my 2nd job (the cable spot)
You got me thinking about the stevie song "I just called to say I love you...."
When you coming back to the US?

Negropino
Ok I'm down...Everybody me and Missy are going to get married and have pretty haired kids. People are gonna think they got Indian in them! LOL!!!

Nsane
Which ones are your favorite? The 11's (patent leather from 95-96) are my all-time joints...it was this one site, i think it was called cankicks.com or something, that had em in all kinds of colors..otherwise I wasn't a big jordan shoe person, probably cuz my fam couldn't afford them.

Blah Blah Blah
Hmm thats what you say. That massuese (sp) dude didnt think so.

Zed
She claims that she had never done that before (suspect)...but so far she's cool...she got a cali valley girl voice, which is actually ok with me. And if she got the snapper then she wont see any calls in my recent list except hers! LOL!!!

Wed Aug 09, 03:06:00 PM  
Blogger The Mistress said...

Sweet! And I love that purple shirt!

But it's true about fathers. They are so important! My dad is the best I could ever ask for and our relationship is incredibly special. I'd be a lot more jacked up if I didn't have him in my life! Seriously though, most of the really fucked up, misguided people I know either had a shitty dad or didn't have a relationship with their father at all.

Wed Aug 09, 06:04:00 PM  
Blogger Nika Laqui said...

I don't know the numbers for them damn shoes, prolly cause I can't afford them...*lol*

I wanted the ones Missy got...I ended up with the ones with the two holes in the tongue with the burgundy around the toe, whichever number those are...

Jordan's ain't really my style now...too many chillrins, wear them...

Wed Aug 09, 06:41:00 PM  
Blogger DivineLavender said...

I love my Daddy. I haven't seen him all summer....gonna cry just to think about that.

Wed Aug 09, 07:31:00 PM  
Blogger *snake*bite* said...

That is so freaky i was thinking about that song too as one of my close friends called me yesterday literally to tell me that they loved me. I felt so special :)
I want to come over to the US this year but funds are tight so maybe not but definitely at least twice next year.

Thu Aug 10, 05:52:00 AM  
Blogger Robert L. Mack said...

Mistress
Thanks baby! I was trying something new...you know they say the dark skinned bruhs look nice in colors, so I gave it a look-see..lol..yeah I love my pops more than ever.

Nsane
Aint it funny how its cool to wear old jordans now, but back then if you was still wearing the 3rd when the 4ths came out, you would get talked about? LOL!!

Divine
Hey you!!!!!!!!!!!!! First time here???????? WELCOME!!!!!!!! When will you see him again?

*S*B*
When you say youre funds arent tight, you remind of this chick who claimed she lived in Nigeria and wanted to come to the US but her funds werent tight and wanted me to assist. YEAH RIGHT! I havent talked to her in a minute. It was pretty amusing convo for about a month.

Thu Aug 10, 11:16:00 AM  
Blogger *snake*bite* said...

Don't need assistance but i have to save to get there, and when i come over i will try to come to c ur chocolate ass!
xxS*Bxx

Fri Aug 11, 07:48:00 AM  

Post a Comment

<< Home